lørdag 28. februar 2009

Salam aleikkum!

Ja, no sit eg på hotellet vårt i Dahab og slapper av etter atter ein utruleg dag nede på dypet. Nå har vi vært i Egypt i en hel uke allerede, og opplevd tonnevis av ting; snorkling i Ras Mohammed og Blue Hole, vindsurfing og ikke minst masse deilig SOL! :D Men for det meste har denne uken bestått av dykking, masse dykking! I går ble hele klassen ferdig med dykkesertifikatet og det virker som alle er like fornøyde med dykkene. I havet er det massevis av flotte koraller og utrolig mange fisker, det er helt sykt å svømme nedi der! Brunfargen begynner først nå å snike fram, men vi har enda to uker på å finne fram negeren i oss;) Ulempen med dette landet er at det finnes massevis av kule ting å kjøpe...og massevis av irriterende, ivrige selgere! Men jeg synes jeg klarer å begrense meg ganske bra..jeg bare lurer på om jeg skal kjøpe Shisha (vannpipe) eller ikke, noen som har noen formeninger der? :p (Koster mellom 100 og 300 kroner). Om kvelden er det som oftest ganske kjølig, eller...det vil si, for dere der hjemme hadde det vel vært som en badstue akkurat nå.. :p I kveld skal noen trubadurer eller noe sånt ha underholdning for oss her på hotellet, det kan bli spennende! For øvrig så er hotellet utrolig koselig, de er veldig gjestfrie her, så bortsett fra at vannet i dusjen aldri blir varmere en lunkent, trives jeg veldig bra! Ekstra bra trives jeg fordi det er fire bittebittesmåsøte kattunger her! Som jeg var "jordmor" for! :D :D På tirsdag satt hele klassen ute på gårdsplassen på hotellet på sånne sofaer laget av tepper og puter som de har her i Egypt. Da begynte en av kattene som går rundt her å presse seg inn mellom alle som satt der og ville legge seg ned bak ryggene deres. Veldig mange ville ikke ha en "ekkel" katt bak ryggen, men jeg kunne ikke motstå:p Så endte det opp med at den la seg ved siden av meg, mellom meg og en pute, og ganske snart fikk jeg misstanke om at noe var på gang..og snart datt det ut en bitteliten klump! :D Da hadde jeg allerede sagt i fra til folka på hotellet, og eieren sa at det var hans katt, og han gikk og hentet noen pledd så katten fikk gjemt seg bort. I løpet av kvelden fødte hun tre til, og nå ligger det fire små søte og koser seg under trappen her. Jeg har til og med fått lov til å oppkalle den ene! :D  Men nå tror jeg jeg skal legge meg nedpå litt før festen i kveld.. 

Yalla, yalla!

7 kommentarer:

Thea VS. Thea sa...

Alló!

Høres ut som om du har det fantastisk i Egypt! Musinnelig er jeg. Likte spesielt det med at du snart skal finne negern i deg(ikke helt politisk korrekt å si neger da, men det er jo nettopp derfor jeg liker denne radikale bloggen din!)
Og når det sto at det falt en klump ut av denne katten, kan du tro det satte fantasien min i sving. Jeg tenkte at det var alt fra en orm til ren avføring. Men der tok jeg grundig feil ja! Noe så søtt som en liten kattepus da gitt :)

(Og denne profilen er en jeg oppretta for lenge siden. Den gang jeg gikk på vgs og hadde rettslære. Derav den paragraf-preget bloggen som du ser link til)

Have fun in the sun! <3

Ragnhild Regnbue sa...

nei hva skal du med en vannpipe? foreslår ikke kjøp, bruk heller penger på noe annet morsomt :) for øvrig: her bare snør, snør og snør det - så kos deg masse fortsatt!!!

Ragnhild Regnbue sa...

ojsann, sånn går det når man sniklogger seg på ragnhilds pc :b vannpipekommentaren var fra mamma - selvsagt :>

Randi A sa...

Så deilig det høres ut i Egypt. Her har våren riktig nok kommet, men varmen skulle jeg gjerne hatt... -Og du er selvfølgelig hjertelig velkommen hit til oss, når det måtte passe! :-)

Anke sa...

Kattunger! Jordmor! Egypt! Ikke dårlig dette her... vannpipe...ehh? why? men det er sikkert for sent å stemme for eller imot den nå uansett :P Jeg skal på studietur til Irland om halvannen uke! Det er ikke Egypt akkurat, men så er det ikke dykking jeg skal drive med heller :P Det kribler i min mage! (og jeg tror ikke det er kattunger, men sommefugler)

mams sa...

no sit eg her i leiligheita mi på øvresetra og ventar på eit nytt blogginnlegg frå deg! vi skriv laurdag 21. mars og ditt siste innlegg er frå den 28. februar - og Egypt. Kvifor skriv du ikkje meir hjå meg, veslejenta mi?

Randi A sa...

Godt forsøk på nynorsk, Marianne! :p