torsdag 20. november 2008

Hemm, Eli, Gvenn og andre rare ting

Neimen så koselig at du stakk innom! Så koselig faktisk, at jeg får lyst til å fortelle deg alt om hvor bra jeg har det for tiden, here it goes! Utenfor vinduet her på rommet mitt regner det nå, vi har nemlig endelig fått fraktet litt ordentlig sunnmørsvær hit! Ideelt sett burde det vært snø, og ikke regn, som hølja ned, slik at vi snart får spent på oss skiene, men vi har nok å holde på med uansett! Denne uken er det nemlig kor-uke på skolen, noe som vil si at stort sett alle elevene her er samlet inne i gymsalen for å lære diverse julesanger og kule-sanger, og det er faktisk fryktelig morsomt! Særlig er det morsomt fordi vi har fått selveste SKRUK-sjefen på besøk som dirigent og han har peil helt ut til fingerspissene, det er det ingen tvil om! Han er utrolig flink til å lære bort alt som har med kor å gjøre, og er veldig morsom og inspirerende. Og så ligner han på julenissen! :p Vi har ikke hørt noen ting om at vi skal ha konsert, men det virker ganske meningsløst å øve på sanger i en hel uke uten at noen får høre det, så jeg har en teori om at lærerne pønsker på et eller annet. Uansett, så prater ”Julenissen” om at vi kan ha mer kor i februar og at vi da kan få holde konsert i kirken i Volda, og DET hadde vært gøy!
Fra siste korøvelsen i dag=)

Helgen som var, var frihelg her på Møre og jeg benyttet muligheten til å besøke bestemor! (Som for øvrig har lært seg å lese blogg på internett, så: Hei, bestemor!) På fredagen kom også fetter- Øystein oppover og vi brukte en god del av helgen til å farte ganske mye fram og tilbake mellom både steder og familier på Averøya. Dessuten fikk jeg vasket en relativt farlig stor haug med skittentøy og jeg har også kost meg, skaffet masse ny musikk til dataen, kost meg enda mer, lært å strikke sokker, kost meg endaenda mer, kost med pusekattene, kost med de søte kusinene og fetterne mine, spist masse god bestemor-mat og kost meg endaendaenda mer. Jeg har rett og slett kost meg! (Ikke at jeg ikke gjør det til vanlig også, altså). Jeg ble der helt til tirsdag, slik at jeg fikk vært med på begravelsen til onkelen til pappa, men nå er jeg hjemme i Ørsta igjen, and its feeling good!
Bestemor med Ludvig II på fanget

Nå er det ikke så veldig lenge til jul, og det merker jeg godt. Ikke bare fordi Europris rett nedi her har stappet halve butikken full av julenisser, men også fordi jeg gleder meg sånn til jul her på skolen og fordi jeg har begynt å stresse bittelitt med julegaver. Men i år stresser jeg ikke med å KJØPE julegaver, men med å rekke å lage dem! :O Mer vil jeg ikke si… :p

Denne uken har vi et helt nytt ”prosjekt” på skolen, nemlig det kjente opplegget fra barneskolen, ”Hemmelig venn”! Så nå flyr det små presanger og kort og overraskelser rundt om kring hele tiden, og jeg må si det var veldig koselig å finne et kort gjemt under dyna da jeg skulle legge meg i går med nattasang på! Selv har jeg skrevet et eventyr til min hemmelige venn som jeg har delt i tre deler og stappet inn i tre eventyrsjokolader som hun får over tre dager. Det er fra denne historien overskriften er hentet fra, hvis noen vil lese den så er det bare å si ifra så kan jeg sende den på mail eller noe! Det er veldig morsomt med ”hemmelig venn”, og ikke minst veldig koselig;)

I tillegg til alt annet har jeg nå meldt meg i Miniprogram-kommiteen til juleballet som skal avholdes her på skolen den 13 desember, og det tror jeg blir gøy:) Rundt om kring på skolen henger det også lapper hvor det reklameres om massasjestudioer. Dette er et resultat av at noen elever trenger litt ekstra lommepenger, og det er ikke meg imot:p Billig er det og, 15 kroner for 20 minutter! Aaaah… Forresten så har rommet til meg og Guro blitt mye finere etter at jeg kom tilbake fra Tjsekkia. Jeg hadde med noen få plakater som jeg har hengt opp på skapet mitt og på døra, og jeg har hengt opp alle ølbrikkene som jeg samlet sammen fra de forskjellige stedene vi var innom i Tsjekkia! På andre siden av veggen henger det dessuten en sopelime og en tryllestav, nemlig noen rester fra kostymet mitt da jeg var Harry Potter på kjendis-elevkveld på lørdag for snart to uker siden. Det var en veldig morsom kveld og det var selvfølgelig ekstra morsomt å få gå rundt og late som jeg var selveste Haryy Potter og vifte med tryllestaven og rette på brillene og fly rundt på sopelime og ha underbitt på de fleste bildene som ble tatt av meg en heeeel kveld! :D
Ølbrikkene på veggen
Sopelimen og brillene og Marilyn Monroe på veggen

Meg som Harry Potter!


Livet her i Ørsta går altså sin vante (ja, jeg kan vel kalle det det nå) gang, og jeg trives som aldri før. Det er klin umulig for meg å kjede meg her for jeg har alltid et eller annet sted jeg skulle har vært, et eller annet rart jeg skulle ha gjort eller et eller annet annet. Nå må jeg nesten sove littegrann slik at jeg er utvilt til ny korøkt i morgen.

Ikkje røyr dokk gutar…ta heller imot denne store klemmen fra meg: <33333333

Sånn her ser det ut i Ørsta nå, for siden jeg skrev innlegget i går kveld har det kommet masse snø!
Mali hadde bursdag i går og vi feiret med brownies=)

3 kommentarer:

Anke sa...

Hurra! Jeg vil lese eventyr! Væsåsnillpleasetakk!

Ragnhild Regnbue sa...

Hahaha! "Ikkje røyr dokk, gutar!" Jeg skjønte den!
jeg krever forresten en hjemmelaget gave! :D

Inger K sa...

Waitandsee, waitandsee......