søndag 30. november 2008

Smurfer med julestemning i snøen

Dagens/ukens blogginlegg består for det meste av bilder for å demonstrere alt jeg har holdt på med denne siste uken! Enjoy:)


Slik endte snøhesten vår opp….som en kamel altså. Da dette bildet ble tatt var dessverre hodet blitt ganske missformet grunnet slemme/uheldige elever som kræsjet i den under en snøballkrig :P


Forrige søndag var vi på en deilig tur og baste i snøen! Her ser dere Mali og Astrid i farta.


I klassen min har vi startet med et prosjekt for å øke folks bevissthet rundt bevaring av elver. Planen er å ta bilder av flere urørte elver på Sunnmøre og samle dem i en kalender for 2009 som vi trykker opp og deler ut. Dette er Mali og meg før vi skal ut på bildetur=)


Her er ett av bildene jeg tok da vi var på ”elveshoot” på mandag!


Ørstafjellene! :D


På tirsdag (tror jeg) dro alle Adventuralinjene (Vatn, Egypt og Afrika) til skiannlegget i Ørsta for å øve litt på ski. Heisene var ikke åpnet enda, men vi lagde våre egne hopp og trasket opp og ned bakken for å øve på dem. Målet mitt for øyeblikket er å klare 180, altså å lande baklengs etter er hopp. Her ser dere Steffen i farta.


Vi lagde dessuten bål og kooooste oss med pølser!


Mamma, som jeg er så glad i, har sendt opp min del av den årlige gavekalenderen til meg og Ragnhild! =) =)


Og her er kalendrene Guro og jeg skal dele! :P En Kinderkalender ( som egentlig er bursdagsgave fra meg til henne), og en Haribokalender som vi har fordi vi har lyst:P


Jeg fant ut at jeg bare mååååtte ha julestjerne, så da bar det rett ned på Europris! :D Vi sang forresten første-søndag-i-advent-sangen ved middagen i dag i stedet for det vanlige bordverset.. :P

I går (lørdag) var det Afrika sin tur til å ha elevkveld, og temaet var barneminner/barneTV. Det var utrolig mange bra kostymer, og showet var også veldig bra! Jeg og Mali vant en av klassekonkurransene i Aliasspilling! For de som ikke vet hva Alias er, så går det ut på å forklare partneren din et ord slik at partnerern gjetter det så fort som mulig. Her ser dere ”Turtles” i action!


Og her er kveldens søteste: Mumfie og Pinky!


Men man kan ikke ha noen barneTV-kveld uten Pompel og Pilt! :p


Dolly Duck (fremført av Tonje) var også med på moroa. Donald, Mikke og Minni var der og!


Hjelp, det er den store stygge ulven jo!!! (Rødhette var der og! :P)


Og jeg, Cathrine og Heidi var SMURFER! Vi gikk rundt og snakket med smurfestemme nesten hele kvelden, og koste oss som små blå krapyler. Vi ble dessuten nominert i klassen ”beste kostyme”!

En av mine nyeste luekreasjoner! Er den ikke fin? :) :)

Nå har vi dessuten valgt nye valgfag, og her er timeplanen min:

Mandag morgen: Kampsport
Torsdag fra kl 17: Minikor
Torsdag fra kl 19: Gitar ( :D :D :D )
Fredag morgen: Personlig trening
Fredag etter lunch: Videoblogg/redigerin (eneste valgfaget jeg hadde forrige gang)

Jeg er veldig fornøyd med alle fagene, og spesielt i Videoblogg/Redigering er det veldig gøy, for der holder vi på å lage julefilm! Jeg kan ikke avsløre noe av plottet her, i tilfelle noen av mine medelever skulle finne på å lese bloggen, men dere får nok høre om den;) Kampsport og personlig trening-læreren har vær borte den siste uka, så har ikke hatt noen av disse fagene enda, men jeg gleder meg veldig. Bortsett fra at det jo hadde vært deilig å få sove litt ekstra i morgen også.. :P Gitar er et fag som jeg har sett veeeeldig fram til og nå som jeg har hatt min første time og lært hele to grep, føler jeg at jeg har kommet godt i gang. Minikor er på langt nær like flott som da vi hadde SKRUK-sjefen her, men det er veldig gøy! Forresten så ser det ut som jeg ender opp som tenor.. :P Sånn blir det når guttene svikter!

Som dere skjønner så koser jeg meg fortsatt veldig! Men jeg må innrømme at jeg gleder meg litt til å komme hjem til jul og da;)

Og hvis noen lurer på hva jeg ønsker meg til jul, så skulle jeg gjerne hatt et glass med vitaminbjørner stående! :P

Alalalalalalalajf is wonderful.

3 kommentarer:

Tore V sa...

I går fant vi et juletre. Under vann. På ca 15 meters dyp. Så da inviterte jeg mine 4 dykkebuddies til å svömme rundt det. Men han ene druknet nesten da han begynte å synge glade jul. (Iddiot. Han skulle jo sunget O Jul med din glede, ikke sant!) I morra skal vi dykke ned i et krigsvrak. "Thistelgorm". Et av de kuleste vrakene i verden. Opp klokka 03.00 og 7 timer båttur. Gjesp... Ha det fint der oppe i snöen. (Jeg er solbrent!)

mams sa...

har lagt bildet av ørstafjella som bakgrunnsbilde på jobb-pc'en :)
derfor kommer jeg ofte ikke lenger enn å sitte og se på bakgrunnsbildet mitt og drømme meg bort - og visp er den arbeidsdagen også over ;-)

Anke sa...

Jeg savner deg! Har du hørt om førpremierene på Twilight!? Det hjelper tydeligvis å klage sin nød! Jeg prøver hardt å få tak i billetter her i Bergen, men så langt aner jeg ikke hvor eller når jeg skal kunne kjøpe dem! Jeg skal dra til kinoen og mase til de svarer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så kan jeg se Twilight 12. desember!!!!