onsdag 28. januar 2009

Korrupsjon og falske pengesedler i 1832

Ja, nå befinner jeg meg altså i London i 1932. Jepp, rollespillet er i gang her på skolen...og det til de grader også! Opplegget går ut på at folk er delt opp i bedrifter, og innenfor den bedriften skal de tjene penger. Disse bedriftene har forresten selvfølgelig en passe korrupt leder. I tillegg har vi en politistyrke (som beklageligvis har blitt utnyttet på helt feil måte, noe som har resultert i unødvendig mye kriminalitet). Vi som har planlagt hele spillet og nå prøver å holde en slags oversikt over alt som skjer, heter adelen. Og, i motsetning til alle andre i spillet, kan vi spise akkurat hva vi vil uten å betale noe som helst; det er vi som ER pengene. Men England var som kjent en mektig kolonistat; derfor har vi naturlig nok med Australia i dette spillet. Og i Australia bor fangene og inbyggerne (aboriginerne). Vi har jobbet hardt og mye for å få dette spillet til å funke, men selvfølgelig funker ikke spillet slik det skal likevel. Fanger stikker av, og stjeler dyner og penger. Det blir nå i kveld stadig rullet opp nye pengeforfalskningssaker, og det har til og med vist seg at vi har en korrupt adelsmann, altså en av oss som styrer hele spillet! Jeg kan godt skjønne at han synes det er morsomt og være korrupt, men jeg mener han da ikke har skjønt oppgaven sin i det hele tatt...han diskuteres det nå hva vi skal gjøre med. I dette sekund sitter jeg inne på journalistenes hovedkvarter, for som sjefsredaktør Mina Newsletter, har jeg ansvar for at vi får dekket alt av viktige ting som skjer rundt på skolen nå-og det er frustrerende mye som dere kanskje har skjønt! Nå må jeg vel gå tilbake til adelkontoret og få med meg de siste avgjørelsene som er tatt, som for eksempel når vi skal innføre nye pengesedler (helt nødvendig pga alle de falske pengene) eller hva som skal skje med vår korrupte adelskollega. Ønsk meg lykke til, jeg trenger det virkelig, det er enda en og en halv dag igjen! :S