lørdag 4. april 2009

GOD PÅSKE!

Hallo folkens!

Nå er jeg hjemme på påskeferie, og jeg må inrømme at det er litt deilig...men det er bare fordi det har vært så stille på skolen nå mens kina og afrika var ute på reise. Men nå har de kommet hjem, og jeg gleder meg til å komme tilbake til fullstappet skole igjen. Men FØRST skal jeg et helt annet sted...nemlig til Dublin på Jason Mraz-konsert! Men det visste vel de fleste fra før. Tenkte jeg i samme slengen her skulle slenge inn litt om turen som vi i Vatn og Egypt var på fra mandag til tirsdag uken som var: Vi tok oss nemlig en liten kjøretur opp til snøen for å oppleve noen skikkelige vinternetter ute i naturen! Vi satte opp telt, bygget til dels svææære vindvegger av all den kramme snøen, hogget masse ved (noen felte faktisk et 14 meter høyt tre, men feilet i å få fraktet det tilbake til leiren :p), spiste hamburgere laget på primus og frøys litt inni teltet om natta. Egentlig skulle vi være ute i to døgn, altså til onsdag, men pga noen folk som ikke helt taklet å fryse og å være litt våte, pakket vi ned på tirsdag i stedet. Utrolig kipt synes nå jeg, men det var en veldig morsom tur! Får ikke lagt ut noen bilder med det første, for skriver på Ragnhild sin data, men det kommer nok etter hvert;)


Det er dessuten enda en ting jeg må fortelle om: Sist søndag var det Vamp-konsert på kulturhuset i Ørsta, og jeg og tre andre jenter fra skolen var med å rigget inn og opp utstyr både før og etter konserten mot at vi fikk gratis billetter. Det var jeg veldig glad for å få være med på, for da jeg hadde prøvd å kjøpe billetter noen dager før, hadde det vært utsolgt. Men det beste kommer her: Etter konserten ble vi med bort til hotell Ivar Aasen, som ligger omtrent 50 meter bortenfor, og så satt vi og snakket med Vampfolka til kl halv 3 om natta-selv om vi skulle på tur dagen etter :p Var kjempegøy! :)


Og så er det enda en morsom ting som skjedde denne uken...Jeg ble nemlig feiret bursdag for, uten at jeg ante noe om det på forhånd! Jeg bare ble med en annen inn på TVstua på annekset (det ene av to bygg på skolen) og så plutselig kom det en gjeng inn med sjokolademuffins og saft til meg! Var utrolig koselig! Og litt etterpå så kom de inn med et stoooort påskeegg med både en chipspose, en mango, et glass hvitløks-oliven, fire kvikklunch, et par øredobber, en miniting, sånne lilla freia påskeegg og et utrolig fint kort som de hadde laget selv som hadde harry potter på forsiden! :D Ble jo kjempeglad! :D Og så fikk jeg en gave av Mali som jeg ikke får lov til å åpne før den 9...veldig spent på den!

Håper alle får en super påske med masse sol og godteri! :)

1 kommentar:

Tore V sa...

Fint at du blogger igjen da! Ellers vet man jo aldri hva kidsa driver med lenger... :-)