mandag 22. februar 2010

Kaffe og dager som flyr

Jeg har fått en ny venn: kaffen! Eller, vi har vel strengt tatt vært ganske close to eachother en god stund allerede, men det er først nå jeg innser hvor avhengig vi er av hverandre: en trenger meg for å overleve og jeg trenger den for å overleve. Vi lever med andre ord i et helt perfekt symbioseforhold! :D

Det er en del ting og si. Derfor kommer jeg nok ikke på de fleste av dem nå, men først når innlegget er ferdig skrevet og postet og jeg har gått og lagt meg. Men sånn kan det også gå!

I dag begynte vi praksis på skolen. (YEY!) Det er…ganske kult i grunn! Bare håper jeg får en sak i boks (bokstavelig talt, den skal  filmes) i morgen! Denne praksisen går over åtte uker og alt som publiseres fra oss i første og andre klasse journalistikk kan sees HER. So follow with!

Først ønsker jeg å fortelle om en helt fantastisk helg, nemlig den helgen for tre helger siden, den helgen det var FJORÅRSTREFF. Det var en fantastisk helg det! Endelig var (nesten) hele folkehøgskulegjengen samlet igjen, og alle dagene sammen var som å ha kommet til paradis. Og du kan tror jeg var lei meg da alle dro hver til sitt igjen, og jeg følte meg rimelig forlatt her på sunnmøre… Men helgen var altså noe sånt som dette:

P1290011 P1290025

P1290014

P1290051 P1290042 P1290036 P1290070

P1300187 P1300207 P1300227

PLUSS-PLUSS-PLUSS-PLUSS-PLUSS-PLUSS-PLUSS-PLUSS-PLUSS-PLUSS
- Nei, jeg har altså ikke kommet meg over det fantastiske året jeg hadde i fjor.

MEN, jeg har det jo fint nå og…det er bare det at…man ha liksom ikke like mye fritid…eller morosamheitar…vi skal jo liksom bli smarte! Men jeg bryr meg strengt tatt ikke så mye om å bli smart, jeg liker mye bedre å spille gitar og trene og lese ikke-pensum-bøker, drikke te og se ut av vinduet. Akkurat det siste punktet er litt kipt også…for som jeg regner med at alle enkli vet så er ikke kneet mitt så glad i meg for tiden, så jeg får vente med toppturer til neste år! I mellomtiden skal jeg forresten HIT, ser ikke det kult ut eller?!?! Gleder meg som en…som en…meitemark som venter på at det skal slutte og regne! Det sier jo litt… :)

Men jeg får lekt meg litt her også altså. Forrige uke snødde det for eksempel masse en dag, og så fikk jeg med meg Jeanette ut for å leke, DA var jeg glad da! :D Dere får bruke fantasien på disse bildene, men dette er i hvert fall det vi lagde:

P2080013 P2080015
Og fastelavssøndag hadde jeg besøk her:

P2140020 P2140022 P2140023

P2140026 P2140027

Nå skal jeg. Ja, hva er det jeg IKKE skal? Skrive ferdig noen oppgavegreier, skrive mail til noen festivalarmbåndsfolk, lete etter kilder til en mulig feature-reportasje, spise middag, betale regninger (med alle pengene som jeg ikke har, jippi! :D ), spille litt gitar (selv om jeg ikke har tid), filme fra kl 22.30 til 01.00. Så er bare å sette i gang! Og HUSK: www.nernett.no!

5 kommentarer:

Anke sa...

Flink du er! Hvis det er noen trøst så går det i ett sett her også! Leselese skriveskrive!

Anke sa...

Og seriøøøøøst! FOR en studietur du skal på! Sjalu! Fortelle en hemmelighet? Forrige uke sendte jeg inn søknad om å få ta neste semester i Cape Town i Sør-Afrika! UæææÆ! :D

mams sa...

kaffe?! ja det er det jeg sier: du likner stadig mer på din søster :b

Marina sa...

Kunne ønske EG hadde så mykje å gjere! ;)

Inger K sa...

Bare å komme og hjelpe meg Marina! :)