tirsdag 16. september 2008

Sorry, been busy!

Nå er det en stund siden siste ånklie oppdatering, I knooow. Diverse turer, sommel og hosting har skylden, men nå er jeg altså tilbake! J Som jeg nevnte i siste post, var linjen min på Stad og surfet fra mandag til onsdag forrige uke, og det var utrolig gøy! For de som ikke kjenner til stedet, er Stad (i hvert fall der vi var) en bitteliten opphopning av hus på det eneste flate området i flere mils omkrets. Hele bygda er omringet av fjell, unntatt den delen som vender mot havet. Der er det bare sand…massevis av herlig, myk, hvit syden-sand! Her var det jeg skulle lære å surfe. Huset vi bodde i var/er et skikkelig surfe-hus, og i andre-etasjen var det til og med en surfe-butikk med masse kule klær. Vi ble delt opp i to grupper og vi byttet på å bruke våtdraktene og surfebrettene vi leide der borte. Været kunne knapt vært bedre, og det var utrolig deilig å ligge ute i bølgene omgitt av den flotte naturen, selv om surfing viste seg å være vanskeligere enn det kan se ut som. Når den andre gruppen var ute og surfet, kunne resten enten gå tur i fjellene rundt, øve seg på slakk line, sitte ute i gresset og lese/spille gitar/slappe av/sove eller bare henge litt rundt om kring. Det var et veldig slækt liv med andre ordJ Om kveldene spiste vi middag og godteri og spilte spill. Da vi dro hjem på onsdagen hadde jeg vel tilbrakt ca 9 timer ute i vannet til sammen, men jeg har fremdeles ikke klart å stå på brettet og surfe ordentlig. En bivirkning av så mye bading og herjing er dessverre forkjølelse, men jeg er nesten helt frisk nå.

Resten av forrige uke skjedde det ikke så alt for mye egentlig. På torsdagen var det eneste min linje hadde å gjøre å flytte noen bord fra ett bygg til et annet, mens på fredag koste hele skolen seg med valgfag. Jeg har endt opp med 4 valgfag som jeg er veldig fornøyd med: Toving og volleyball på mandager og fotball og redigering/film på fredager. Jeg har også kommet med på en annen aktivitet her, men det er noe litt annet enn et valgfag. Skolen har noe som heter ”Klubben” som arrangerer moroheter på skolen for funksjonshemmede 8 ganger i året. Over halvparten av skolen søkte om å være med, og jeg var en av de 20 heldige! Første arrangement er nå på onsdag og jeg er veldig spent og gleder meg masse!

Helgen som var, var det frihelg på skolen, så da fredagsundervisningen var ferdig, satt jeg meg på første buss nordover for å besøke tanten min, Tante Randi. På tross av et litt surt feilvalg av ferge, endte jeg til slutt opp i Misund, og jeg koste meg massemassemassemasse med min kule tante, snakkesalige fille-onkel og mine megasøte små kusiner:) Det var rett og slett en veldig deilig avkopling fra det intense livet på skolen.

På mandag var jeg på toving-valgfag for andre gang, og ble ferdig med min første tove-ting; et hjerte! Vi så på en norsk film som heter ”Loop” de timene vi hadde med Vatn-klassen, og omtrent hele ettermiddagen gikk med til å henge i gymsalen som ”vikar” i ballspill-valgfag, og som fast elev i volleyball-valgfag. Kvelden brukte jeg på tv-stua i Annekset hvor det var ”Sex og singelliv”-maraton :) Denne uken er det for en gangs skyld bare dagsutflukter for klassen min, og i dag vi på kajakktur i fjorden her, og med så flott vær som vi har hatt her den siste uken , ble det en super tur! Legges kanskje ut noen flere bilder på hjemmesiden til skolen, se link til høyre;) Det var pannekaker til middag i dag, og jeg tror ikke skolens elever har gledet seg til middag så mye før! :p Etter middag bakte jeg og en annen to kaker som skal selges på ”Klubben”s første møte i morgen. Nå har jeg også kjøpt meg litt garn og en heklepinne, så nå blir det spennende å se om det dukker opp noen luer etter hvert! Nå er det kveldsmat om ti minutter, og etter det blir det enda mer tv i Annekset.
Se opp for nye blogginlegg snart!











3 kommentarer:

mams sa...

you happy - mama happy :-))

Tore V sa...

Snakkesalig onkel på Misund? Du tok virkelig feil ferge???

Ragnhild Regnbue sa...

Så fin genser du har fått deg! Men du så litt "the grudge" ut på det siste bildet:P