tirsdag 26. august 2008

Gnagsårplaster, volleyball og folk

Hei sveis! Nå sitter jeg atter igjen i peistestoven og har internettilgang;) Jeg er litt ør i hodet, tross tre kvarters søvn for litt siden, men koser med uansett. Dette er altså den tredje dagen her på Møre Folkehøgskule og ting har gått utrolig fort! Alt går i ett stort sett hele tiden, og om de ikke gjør det i noen timer, er det er vanskelig å bestemme meg for om jeg vil lese bok på rommet, sove litt, spille enda mer volleyball, ta med dataen ned i peisestova, jogge en tur, rydde bittelitt (neh...) eller noe annet. Det er ganske slitsomt, men syyykt morsomt samdig! Folk begynte å "klumpe" seg allerede på søndag og den enorme mengden med folk jeg så da jeg først kom hit har krympet, i den betydning at jeg begynner å kjenne igjen alle ansiktene og personene bak dem. Det flommer over av hyggelig mennesker og det er gøy å bli kjent med nye hele tiden, men, som sagt, også ganske slitsomt. Alle disse menneskene kommer jo fra hele Norge så det er også masse forskjellige dialekter rundt med hele tiden, og det er skikkelig gøy=)

Oppsummering av dagene hittil:
På søndag gikk altså hele skolen tur opp på en topp rett borti her. De spreke lærarane her påstår at dette var en flat tur, men jeg har enda ikke møtt en elev som er enig i dette. Neste uke skal adventura-linjene på enda en tur. Og det er visstnok en ikke-flat tur. Med andre ord burde jeg vel vært ute og jogget nå. I dag (tirsdag) og i går har vi bare blir overøst med informasjon. Hvordan det er mulig å snakke om at vi bare kan ha 10% fravær i en hel time, skjønner jeg enda ikke..selvom vår jazz-elskende lærer Einar gjorde det i dag. Vi har også hatt samling med gruppen vår (de som er på samme linje) begge dagene, og det er en super gjeng! Jeg gleder meg bare mer og mer og mer til alt det morsomme vi skal gjøre i år.. Jeg gleder meg! =)
Middag er kl 3, og etter det er det ikke mer undervisning på vanlige dager, så vi har masse fritid! :D Den tiden har jeg brukt til å spille volleyball på den kule sandvolleyball-banen her, spille kort og spill i peisestoven, se på Friends-episoder og film, og sovet. Og sikkert masse som jeg ikke kommer på nå. I dag var jeg og noen andre og shoppet etter middag. Da kjøpte jeg to sports-Tskjorter (det trenger man virkelig på min linje), gnagsårteip (hele skolen har vært innom apoteket for å kjøpe det de siste dagene), vaskepulver (det er nok ikke lenge til jeg får bruk for det) og en is. (Fordi jeg hadde lyst på).

Maten her er veldig god, så jeg sulter ikke. Jeg er selvfølgelig litt sulten hele tiden, men det er jo ikke det samme :p På fredag skal veldig mange her, meg inkludert, på De Derre-konsert i Volda, og mange andre utflukter er allerede planlagt. Forresten: I dag dro jentene på min linje ut på en liten sykkeltur for å teste syklene, og på tilbakeveien tok vi en spontan badetur på kaia med alle klærne på..jeg liker meg her! :D prekast

Janker: Jeg liker det og, jeg.. foreløpig.. :P Og Ragnhild: ROTEHUE!
Utsikt fra vinduet.. desverre litt skeivt. Rommet

4 kommentarer:

Havørn sa...

Det ser ut som du har den rette innstillinga for å trivast!
Du må forresten helse Einar jazzelskar så mykje frå meg.

Tore V sa...

Hei, Datter!
Så artig at du skriver blogg! Hvis du klarer å fortsette med dette får du jo en kjempemessig dagbok, der venner og kjente og dine fremtidige barn, barnebarn, oldebarn og tipp... kan lese alt om deg...
Papz.

mams sa...

jeg misunner deg jeg,her jeg sitter på kontoret og ser ut på det grå været i den grå byen! nyt hvert øyeblikk av dette spesielle året :-)

Ragnhild Regnbue sa...

Atså: Hvorfor skal jeg være rotehuet? Se på romkameraten din, hun har ikke redd opp en gang!:P